«Найкраще, що ми можемо дати нашим дітям, - це навчити їх любити себе»

Моє життєве кредо «Всі перемоги починаються з перемоги над собою»

Документація


ДОКУМЕНТАЦІЯ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Розділ І. Організація роботи класного керівника.
1.Основні орієнтири виховання
2.Організація діяльності класного керівника
3. Циклограма роботи класного  керівника
4.Показники успішної діяльності класного керівника
5.Критерії оцінки діяльності класного керівника в роботі з учнівським колективом
6.Критерії оцінки організаційно-виховної роботи з учнями,педагогічної роботи з батьками
7.Категорії  ефективності виховної роботи
8.Критерії оцінки в індивідуальній роботі з учнями
Розділ ІІ. Перелік документів,які веде класний керівник
1.Перелік  документації,яку веде класний керівник
2.Зміст роботи класного керівника
3.Робочий щоденник класного керівника
4.Методика та планування роботи класного керівника
5.Робота з батьками
6.Склад батьківського комітету класу:
7.План орієнтовної психолого-педагогічної характеристики класу
8.План  профілактичної  роботи з учнями, які поставлені  на  внутрішкільний  облік («група ризику» та група пильного контролю
9.Тематика бесід з попередження нещасних випадків
10.План навчальних екскурсій на 2012 – 2013 н.р.
11.План відвідування уроків у вчителів-предметників
Розділ ІІІ. Інформація про клас.
1.Соціальний паспорт класу
2.Список учнів класу, їхні доручення, участь у гуртках, секціях, ШМ
3.Список учнів «групи ризику»
4.Список учнів «групи пильного педагогічного контролю»
5.Графік чергування по школі
6.Розклад уроків
7.Особисті досягнення учнів класу протягом року
Розділ ІУ. Пам'ятки, схеми
1.Пам'ятка  класному  керівнику
2. Пам'ятка  класному керівнику щодо визначення «складного» учня
3.Пам'ятка  класному керівнику з виявлення неблагополучних сімей             
4.Схема аналіз виховної роботи  класним керівником
5.Аналіз проведення виховного заходу
6.Самоаналіз діяльності вчителя під час підготовки та проведення виховного заходу
7.Схема аналізу виховної роботи класним  керівником
8.Схема організації роботи класного керівника (З учителями
з профілактики проявів адиктивної поведінки)
9.Схема організації роботи класного керівника(З  колективом учнів класу з профілактики проявів адиктивної поведінки )
9.Методична карта класного керівника
Розділ І. Організація роботи класного керівника.
1.Основні орієнтири виховання
1.     Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Критерії
Виховні досягнення
Високий рівень сформованості громадянина – патріота України
Любов до Батьківщини, до рідного краю; повага до державних символів. Усвідомлення значущості української мови і ставлення до неї як до духовної цінності. Знання та усвідомлення необхідності дотримуватись конституційно – правових норм. Сформованість активної громадянської позиції, відповідальності за долю України. Усвідомлення національної ідеї, готовність переведення її в етико-антропологічну площину. Готовність до захисту інтересів Батьківщини. Стійке усвідомлення і застосування своїх прав, обов’язків, свобод. Участь в житті школи і учнівському самоврядуванні. Повага і толерантне ставлення до представників інших етносів, віро сподівань і культур.
2.     Ціннісне ставлення до людей
Критерії
Виховні досягнення
Сформованість планетарного та ноосферного мислення.
Інтеграція національних та загальнолюдських цінностей. Готовність до моральних вчинків на засадах гуманного ставлення до людей. Активна участь у доброчинній діяльності. Здійснення вільного морального вибору. Навички соціальної взаємодії. Потреба допомагати іншим.
3.     Ціннісне ставлення до природи
Критерії
Виховні досягнення
Сформованість екологічної культури: гармонійне співіснування з природою та зв’язок з національними традиціями; навичок екологічного партнерства.
Знання екологічного законодавства; знання основ безпечної життєдіяльності в умовах екологічної кризи; участь у природоохоронній діяльності. Знання особливостей інформації, харчової та радіаційної безпеки. Знання поновлювальних та альтернативних джерел енергії. Усвідомлення феномена людської природи і духовності, впливу природного довкілля на менталітет людини. Навички оздоровлення довкілля; відповідальне ставлення до природи, правових норм, до природи як середовища існування людини. Почуття особистої причетності до збереження природних багатств відповідальності за них.

4.Ціннісне ставлення до праці
Критерії
Виховні досягнення
Сформованість:
-         усвідомлення дітьми значущості праці;
-         потреби в трудовій активності;
-         знань економічних законів і проблем суспільства;
-         ініціативності;
-         готовність до творчої діяльності.
Знання соціально – економічного законодавства України. Сформованість практичних умінь і навичок ведення домашнього господарства; навичок колективної діяльності. Практичне володіння основами ділової етики, інформаційно-комунікативними технологіями. Професійне самовизначення. Уявлення про техніку пошуку роботи. Проектування професійної діяльності. Сформованість корпоративної культури. Творчі і трудові досягнення.


5.Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

Критерії
Виховні досягнення
Сформованість високого рівня  естетичної культури на основі сприймання та оцінювання художніх шедеврів національної та світової класики, сучасного мистецтва.
Сформованість потреби спілкування з мистецтвом (сприймання художніх творів, власна співтворчість). Розуміння і аналіз художніх образів мистецтва. Вміння розрізняти цінності і квазіцінності (піднесене і повторне); готовність до створення естетичного середовища. Навички до розробки і участь в творчих і мистецьких проектах; творче самовираження  і самореалізація. Участь у позакласній  та позашкільній діяльності.


6.Ціннісне ставлення до себе

Критерії
Виховні досягнення
Рівень сформованості здорового способу життя (духовного і фізичного)
Розуміння та аналіз «Я-концепції». Імунітет до асоціальних впливів; готовність до виконання різних соціальних ролей. Вміння орієнтуватися та адаптуватися у життєвих ситуаціях; вміння розв’язувати конфлікти на основі толерантності, терпіння. Володіння навиками самовиховання. Визначення життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів.

  2.Організація діяльності класного керівника
Класний керівник як організатор класного колективу:
-сприяє забезпеченню умов для отримання учнями (вихованцями) освіти, розвитку їх здібнос­тей;
створює умови для організації змістового дозвілля, профілактики бездоглядності, правопору­шень, планує та проводить відповідні заходи;
- сприяє підготовці учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди;
- проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливос­тей учнів, їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості учнівського колективу;
-  координує роботу органів учнівського самоврядування, батьків та інших учасників навчально-виховного процесу.
Класний керівник має право на:
v    відвідування уроків, позакласних занять у своєму класі;
v    внесення пропозицій про моральне та матеріальне заохочення учнів;
v    ініціювання розгляду адміністрацією навчального закладу питань соціального захисту учнів;
v    відвідування учнів за місцем їх проживання;
v    вибір форми підвищення педагогічної кваліфікації;
v    вияв соціально-педагогічної ініціативи, вибір форм, методів, засобів роботи з учнями.
v    Класний керівник зобов'язаний:
v    вибирати адекватні засоби реалізації завдань навчання, виховання і розвитку учнів;
v    здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями статуту і правил внутрішнього роз­порядку навчального закладу;
v    інформувати про стан виховного процесу в класі та рівень успішності учнів;
v    дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність учня, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
v    своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
v    пропагувати здоровий спосіб життя;
v    вести документацію, пов'язану з виконанням повноважень класного керівника.
Класний керівник повинен:
v   створювати сприятливі умови для розвитку індивідуальних здібностей кожного учня;
v   створювати позитивний морально-психологічний клімат в класному колективі;
v   координувати роботу учнівського самоврядування;
v   знаходитись у постійному спілкуванні з класом;
v   володіти інформацією про кожну дитину і її сім'ю;
v   поводитися з дитиною чесно і справедливо;
v   постійно, навіть у дрібницях, проявляти турботу і прагнення до взаєморозуміння.
   3. Циклограма роботи класного  керівника
Щоденно:
v   з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі;
v   бесіди з учнями, що запізнюються;
v   організація чергування по класу;
v   індивідуальна робота з учнями;
v   контроль зовнішнього вигляду учнів;
v   організація харчування (1- 4  класи).
Щотижня:
v проведення виховних годин та політінформацій;
v перевірка щоденників;
v проведення заходів у класі за планом роботи;
v робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування;
v контроль за виконанням доручень;
v організація прибирання закріпленого кабінету, території, пришкільної ділянки;
v робота з батьками;
v робота із учителями, які працюють у класі;
v організація контролю за довідками про хворобу учнів класу.
Щомісяця:
v   проведення класних зборів;
v   проведення бесід;
v   відвідування уроків учителів-предметників у своєму класі;
v   координація виховної роботи з класом;
v   проведення бесід із безпеки життєдіяльності.
Щосеместрово:
v тестування та анкетування учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
v оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
v заповнення табелів успішності;
v проведення батьківських зборів (за планом);
v аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
v складання плану роботи на канікули;
v проведення відкритого виховного заходу;
v аналіз зайнятості учнів класу у позаурочних заходах, гуртках, секціях;
v аналіз роботи щодо профілактики травматизму серед учнів класу.
Щорічно:
v      складання плану виховної роботи;
v   оформлення особових справ;
v   оформлення соціального паспорту класу;
v   робота з підручниками;
v   написання характеристик (за необхідністю);
v   аналіз літнього оздоровлення учнів;
v   підготовка інформації для нагородження учнів за підсумками навчального року.
За необхідністю:
v  зустрічі з батьками;
v  консультації у психолога, соціального педагога;
v  відвідування учнів вдома;
v  складання актів обстеження матеріально-побутових умов учнів, актів, проведення бесід та профілактичної роботи з батьками.

4.Показники успішної діяльності класного керівника

1.Високий рівень ефективності виховної роботи з класним колективом;
2.Високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявності у нього авторської педагогічної технології;
3.Стиль взаємовідносин;
4.Включеність класного керівника в життя класу;
5. Високий рівень володіння уміннями та навичками класного керівника (уміння поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати, зробити висновки);
6.Активні співпраця та співтворчість із класним колективом;
7.Контакт із батьками та залучення їх до співпраці;
8.Володіння вміннями зацікавити вихованців своїм захопленнями, організувати дозвілля;
9.Взаємний інтерес класного керівника та учнів один до одного, повага учнів до класного керівника.
5.Критерії оцінки діяльності класного керівника в роботі з учнівським колективом
1.Інтереси до суспільного життя, знання правових норм.
2.Ставлення учнів до навчання, ступінь інтересу до навчальних занять, розвиток їхніх творчих здібностей.
3.Ставлення до трудової діяльності:
·         якість виконання трудових завдань;
·         участь у суспільно-корисній праці;
·         ставлення до громадської власності.
4.Виховання гуманізму і духовності:
·         взаємовідносини в класному колективі;
·         взаємодопомога;
·         дружба;
·         ставлення до батьків, вчителів.
5.Загальна етична культура і розвиток художньої творчості учнів.
6.Загальна фізична підготовка.
7.Заняття спортом і туризмом, фізичною культурою.
6.Критерії оцінки організаційно-виховної роботи з учнями, педагогічної роботи з батьками
І. Організаційно-виховна робота з учнями
1.Проведення виховних годин, класних зборів. Актуальність їхньої тематики.
2.Індивідуальна робота з учнями, її ефективність та результативність.
3.Організація учнівського колективу.
4.Участь учнів у проведенні виховних годин.
5.Фізично-оздоровча робота з учнями.
6.Організація екскурсій.
7.Ведення документації.
ІІ. Педагогічна робота з батьками
1.Проведення батьківських зборів.
2.Індивідуальна робота з батьками.
3.Відвідування сімей учнів.
4.Робота з батьківським активом.
5.Робота з організації психолого-педагогічної освіти батьків.
            7.Категорії  ефективності виховної роботи
 Рівень організованості класного колективу (дисциплінованість, робота учнівського самоврядування).
2.Рівень навчальної мотивації учнів класу (динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з учнями, які навчаються на початковому рівні, активність учнів у позаурочній діяльності).
3.Різноманітність позаурочного життя класу.
4.Динаміка зростання рівня вихованості учнів.
5. Рівень розвитку класного колективу (згуртованість, активність, ініціативність учнів, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвитку громадської думки).
6. Активність співпраці класу з класним керівником.
7.     Робота з проблемними учнями, надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.
8.     Захищеність та комфортність умов перебування кожного вихованця у класі, школі.
    8.Критерії оцінки в індивідуальній роботі з учнями
1.Уміння поставити найближчі педагогічні завдання і перспективи в роботі з кожним учнем.
2.Створення атмосфери взаємної доброзичливості, взаємодопомоги.
3.Врахування і використання виховної ролі сім’ї у формуванні особистості школяра.
4.Вміння вести психолого-педагогічні спостереження і використовувати інформацію про особисті якості учнів.
5.Організація спільної діяльності, спрямованої на колективні творчі справи.
6.Справедливе, рівне ставлення до всіх учнів, об’єктивна оцінка вчинків дітей.
7.Оцінка навчальної діяльності й поведінки учнів.  
    9.Організація роботи класного керівника по попередженю нещасних випадків
1.Класний керівник несе відповідальність за збереження життя та здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу.
2.Забезпечує дотримання правил охорони здоров'я під час проведення виховних заходів.
3.Організує вивчення учнями правил безпеки життєдіяльності відповідно до програми.
4.Проводить інструктажі з техніки безпеки з учнями: вступний, поточні, додаткові, цільові.
5.Здійснює контроль за дотриманням учнями правил внутрішнього трудового розпорядку навчаль­ного закладу.
6.Проводить профілактичну роботу щодо запобігання дитячого травматизму різних видів.
7.Терміново повідомляє адміністрацію навчального закладу про випадки дитячого травматизму.
8.Бере участь у розслідуванні причин нещасних випадків.
9.Бере участь у заходах щодо усунення факторів, які призвели до дитячого травматизму.

Розділ ІІ. Перелік документів,які веде класний керівник
1.Перелік  документації,
яку веде класний керівник
(за ведення якої відповідає)
1.Класний журнал.
2.Особові справи учнів.
3.Табелі успішності та відвідування занять учнями.
4.План виховної роботи.
5.Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6.Розробки сценаріїв виховних заходів.
7.Щоденники психолого-педагогічних спостережень за учнями, індивідуальної роботи з учнями.
8.Протоколи батьківських зборів.
9.Літопис  та презентація  класу, класний куточок.
2.Зміст роботи класного керівника
1.Вивчення учнів та їхніх родин (спільна робота з психологом та соціальним педагогом).
2.Робота щодо створення учнівського колективу.
3.Спільна робота з органами учнівського самоврядування.
4.Робота з батьками, громадськістю.
5.Організація виховної діяльності (пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-корисної, фізично-оздоровчої, організаторської).
6.Індивідуальна виховна робота з різними категоріями учнів та їх батьками
3.Робочий щоденник класного керівника
  • загальні відомості про клас
  • адміністрація
  • режим роботи
  • розклад учня
  • розклад уроків
  • привітати з днем народження учнів
  • основні відомості про учнів
  • соціальна діагностика сім'ї учня
  • розміщення учнів у класі
  • фізично-соматичні особливості учнів
  • психологічні особливості учнів
  • діагностика сімейного виховання
  • соціальний паспорт класу
  • самоврядування у класі
  • талановиті діти класу
  • забезпеченість підручниками
  • контроль за станом підручників
  • контроль за ведення щоденників
  • контроль за зовнішнім виглядом учнів
  • трудова діяльність
  • рух учнів класу
  • звіт про успішність
  • інформація про літній відпочинок учнів
  • навчальна практика
  • суспільна активність класу
  • екскурсії, туристичні походи
4.Методика та планування роботи класного керівника
  • основні завдання
  • основні функції класного керівника
  • зміст виховної роботи класного керівника
  • мета і завдання виховання
  • шкільний падагог як суб'єкт виховання
  • зразок перспективного плану виховної роботи з учнями на навчальний рік
  • перспективний план виховної роботи з учнями
  • методичні основи роботи з перспективно-календарним планом
  • золоті правила класного керівника
  • як допомогти учневі у подоланні кризової ситуації
  • зразок схеми психолого-педагогічної характеристики учня
  • самоаналіз виховної діяльності
  • як вивчити міжособистісні відносини у класі                       5.Робота з батьками
  • виховання: взаємодія з родиною школярів
  • форми взаємодії педагогів та батьків
  • орієнтовні схеми батьківських зборів
  • протокол батьківських зборів
  • анкета для батьків
6.Склад батьківського комітету класу:
7.План орієнтовної психолого-педагогічної характеристики класу
1.Кількість учнів (хлопців, дівчат за роками народження).
2.Аналіз успішності учнів впродовж минулого навчального року.
3.Аналіз відвідування учнями школи у минулому навчальному році.
4.Захоплення, улюблені та «важкі» предмети.
5.Поведінка учнів (врівноважені, неврівноважені учні, порушники дисципліни) на окремих уроках, взаємовідносини з вчителями, які викладають у класі (причини проблем, якщо вони є).
6.Особливості пізнавальних процесів, характерних для окремих учнів (пам'ять, рівень уваги, рівень мислення).
7.Рівень розвитку колективу (дружній, згуртований, причини конфліктів, групи та інше).
8.Рівень задоволеності учнів колективом (цінують колектив та належність до нього, задоволені, незадоволені, бажають перейти в інший клас, причини).
9.Рівень взаєморозуміння (допомагають, коли відчувають у цьому потребу, допомагають тільки дру­зям, допомагають тільки тоді, коли про це просять, коли вимагає вчитель).
10. Результати     соціометрії: «зірки», лідери в різноманітних    видах  спілкування, ті, ким нехтують, тощо.
11. Ставлення до громадського життя класу, школи.
12. Ставлення      до виконання доручень.
13. Аналіз   позакласної роботи в минулому році (які заходи були вдалими, які — ні, чому, хто і як брав участь).
14. 3айнятість учнів у гуртках, секціях.
  8.План  профілактичної  роботи з учнями, які поставлені  на  внутрішкільний  облік («група ризику» та група пильного контролю)
№ п/п
Форма роботи
Дата
проведення
Хто
 відповідає?
1
Співпраця з адміністрацією школи, працівниками дитячої кримінальної міліції, службою у справах неповнолітніх , соціальною службою для молоді.
Протягом року постійно

2
Разом із соціально-психологічною службою школи корегувати списки учнів, які  поставлені на внутрішкільний облік.

Постійно

3
Повідомити батьків про те, що їхня дитина поставлена на внутрішкільний облік, закріпити учнів-наставників за  цими учнями.
До 15.09

4
Проводити  індивідуальні бесіди з учнями, які стоять на обліку, з метою корекції  їхньої поведінки.

Щомісячно

5
Відвідувати учнів груп «ризику» та «пильного контролю» вдома, з метою вивчення житлово-побутових умов та психологічної атмосфери в родині.

1 раз на семестр

6

Проводити роз’яснюючу роботу серед батьків учнів, схильних до правопорушень, про їхню відповідальність перед законом.

Постійно

7
Прорекламувати учням, схильним до правопорушень, мережу шкільних гуртків, з метою  залучення їх у різноманітні гуртки за  інтересами.

Вересень

8
Залучати учнів, що стоять на обліку до участі у загальношкільних та районних  спортивних змаганнях.
Протягом року

9
Залучати учнів, що стоять на обліку, до участі у класних та загальношкільних позаурочних ви-ховних  заходах.

Протягом року

10
Максимально залучити учнів, схильних до правопорушень, до участі у виховній роботі школи.
Протягом року

11
Залучати учнів, схильних до правопорушень, до участі у роботі  учнівського  самоврядування

Постійно

12
Систематично запрошувати учнів «групи ризику» , «пильного контролю» та  схильних до правопорушень на засідання у/о «Нове покоління» з метою корекції  їхньої  поведінки.


Протягом року

13
Залучати учнів, що стоять на обліку, до допомоги у проведенні днів учнівського самоврядування, за-гальношкільних розважальних заходів, дискотек.

Протягом року


  9.Тематика бесід з попередження нещасних випадків
(4 бесіди у місяць: 2 вуличний рух,1 гігієна та санітарія, 1 пожежна безпека)
Записуємо у журнал на окрему сторінку. Можливі корективи
ТЕМА
Дата проведення
Місячник «Увага! Діти!» Безпека руху вулицями міста. ПДР.
Безпечна дорога від школи додому.

Правила безпечної поведінки учнів під час перерви та дотримання вимог статуту школи (шкільна форма, режим роботи, виконання обов’язків)

Протиправна поведінка школярів та її наслідки. Юридична відповідальність. 

Правила поведінки у громадських місцях. Заборона вживання алкогольних напоїв.

Попередження виходу учнів на територію селища під час навчального процесу, вживання заборонених продуктів харчування.

Запобігання отруєнь грибами, рослинами та їх насінням.
Профілактика харчових отруєнь.

Заборона збирання та вживання насіння дикорослих рослин та грибів дітьми.

Техніка безпеки при користуванні газовими приладами. Правила електробезпеки.

Вплив  куріння,  алкоголю, наркотичних речовин на здоров’я людини.

 «Безпека на дорозі – безпека життя».  ПДР для пішохода і велосипедиста.

Безпечна поведінка на осінніх канікулах (користування електро -, газоприладами, ТБ у лісі, біля річки, безпека на дорозі, ТБ з вибухонебезпечними предметами, легкозаймистими речовинами, колючими та ріжучими предметами, біля високочастотних  ліній електропередач).

Бесіда «Коли ти сам удома. Правила безпечної поведінки з незнайомими людьми»

Небезпека контакту з бездоглядними та бродячими тваринами.
Дії у випадку нападу та травмування бездоглядними та бродячими тваринами.

Профілактика грипу та застудних захворювань. Захисні сили організму. Імунітет.

Бесіда про недопущення випадків травмування дітей автомобільним транспортом.

ТБ на дорозі у зимовий період. Міри безпеки під час ожеледиці.

Профілактика захворювання на СНІД.

Дотримання санітарно-гігієнічних норм – запорука здоров’я.

Правила пожежної безпеки під час проведення масових заходів, поведінки на випадок виникнення пожежі.

Щоб свята не були затьмарені бідою.
Небезпека користування піротехнічними засобами.

Безпечна поведінка на зимових канікулах. Безпечне поводження з отруйними, хімічно активними та вибуховими предметами, речовинами, електроприладами; вивчення правил дорожнього руху, протипожежної безпеки, поведінки на відкритих водоймах, на льоду.

Небезпека низьких температур. Перша допомога при обмороженні.

Запобігання нещасних випадків на водних об’єктах під час можливої весняної повені та льодоходу.

Обережно – бурульки!         

Інструктаж з безпеки життєдіяльності по питанню пожежної та техногенної безпеки. Правила пожежної безпеки в школі, в побуті.

Безпечна поведінка на весняних канікулах. Безпечне поводження з отруйними, хімічно активними та вибуховими предметами, речовинами, електроприладами; вивчення правил дорожнього руху, протипожежної безпеки, поведінки на відкритих водоймах.

«Правила безпечного поводження у святкові дні: поведінка під час повені та весняного льодоходу, поводження у громадських місцях, користування електро-, газоприладами, попередження негативних проявів. Заборона вживання алкоголю!»

ТБ під час весняно-польових робіт, безпечне поводження з робочим інвентарем.

Правила поведінки у громадських місцях, під час Великодніх та поминальних днів.

Правила безпечної поведінки під час травневих свят (1,2,9 травня)

Правила купання у водоймах. Сонце – друг і ворог.  

Безпечна поведінка на літніх канікулах. Безпечне поводження з отруйними, хімічно активними та вибуховими предметами, речовинами, електроприладами; вивчення правил дорожнього руху, протипожежної безпеки, поведінки на відкритих водоймах.


10.План навчальних екскурсій на 2014 – 2015 н.р.
Дата
проведення
Назва екскурсії
Предмет
К-сть годин
1




2




3




4




5




6















11.План відвідування уроків у вчителів-предметників  
(2 рази на місяць)
Дата
Який
предмет ?
Учитель













Розділ ІІІ. Інформація про клас.
1.Соціальний паспорт класу
Соціальна категорія
кількість
ПІП
Адреса,телефон
примітка
Діти- сироти




Діти-напівсироти




Діти-чорнобильці




Діти з малозабезпечених сімей




Діти з багатодітних сімей




Діти з неблагополучних сімей




Діти - інваліди




Неповні сім'ї




Матері-одиначки




Батьки-інваліди




Діти з сімей,чиї батьки перебувають за кордоном




Діти,що мають черепно-мозкові травми




Діти з нервово-психічними розладами




Діти, які отримують
безкоштовне харчування




Неблагополучні сім'ї




з них перебувають на обліку




«складні учні»




Перебувають на обліку у КМСН




Перебувають на внутрішкільному
обліку




Учні, які мають шкідливі звички




Обдаровані діти




Функціонально неспроможні сім'ї




    2.Список учнів класу, їхні доручення, участь у гуртках, секціях, ШМ
3.Список учнів «групи ризику»

ПІП
учня
ПІП батьків
Домашня адреса
Причина взяття на облік
Учень-наставник
1





2





3





4





5





6






4.Список учнів «групи пильного педагогічного контролю»

ПІП
учня
ПІП батьків
Домашня адреса
Причина взяття на облік
Учень-наставник
1





2





3





4





5





5. Графік чергування по школі
6.Розклад уроків
7.Особисті досягнення учнів класу протягом року
Розділ ІУ. Пам'ятки, схеми
                  1.Пам'ятка  класному  керівнику 
 Пам'ятайте:
v   якщо постійно критикувати учня, він учиться ненавидіти;
v   якщо дитину висміювати, вона стає замкнутою;
v   коли дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться агресивності;
v   якщо дитині постійно дорікати, вона вчиться жити з почуттям провини;
v   коли учня підбадьорювати, він учиться вірити в себе;
v   коли дитину хвалити, вона вчиться бути вдячною;
v   якщо дитина зростає в чесності, вона вчиться бути справедливою;
v   коли дитину підтримувати, вона вчиться цінувати себе;
v   якщо дитина живе в атмосфері дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
                     2. Пам 'ятка  класному керівнику
щодо визначення «складного» учня
«Складним» вважається учень, який:
Не відвідує уроки без поважних причин.
 Можливі причини невідвідування школи:
v конфлікти з учителями та  однокласниками;
v непідготовлені домашні завдання;
v нецікаво на уроках;
v конфлікт у сім'ї.
       Систематично:
v  запізнюється на уроки;
v порушує вимоги до зовнішнього вигляду;
v не готується до уроків;
v порушує дисципліну на уроках чи на перерві; має схильність до шкідливих звичок; проявляє агресивність у стосунках з іншими; не реагує на зауваження.
3. Пам'ятка   класному керівнику з виявлення неблагополучних сімей
1.Батьки зловживають алкоголем.
2. Батьки не приділяють достатньої уваги вихованню дитини.
3.Батьки не створюють належних умов для навчання і виховання дітей.
4.Батьки ведуть аморальний спосіб життя.
5.Батьки страждають на психічні захворювання.
6.Батьки позбавлені батьківських прав, перебувають під слідством.
4.Схема аналізу виховної роботи  класним керівником      1.Стисла характеристика колективу 
та окремих учнів:
- загальні відомості про учнів та їхні сім’ї;
- суспільна та пізнавальна активність;
- відповідальність за загальну справу;
- самодисципліна;
- уміння переборювати труднощі; культура поведінки в школі та поза нею;
- працьовитість;
- повага до законів, символів держави.

2. Визначення виховних завдань, які поставлені в минулому році (аналіз причин невиконання тих чи інших з них).
3. Аналіз змісту виховання (які звички, знання, вміння, навички формувалися в учнів ).
4. Аналіз використовуваних методів (власного прикладу, переконання, вимоги, стимулювання, доручення, бесіди, пояснення, ігри, змагання).
5. Аналіз використовуваних форм виховної роботи (класних годин, зборів, екскурсій, колективних творчих справ).
6. Аналіз умов виховання:
- санітарно- побутових;
- гігієнічних;
- естетичних;
- природних;
- соціально- культурних.
7. Аналіз засобів виховання:
- дитячого колективу (рівень згуртованості, сформованості громадської думки, традиції, наявність лідерів, неформальних груп спілкування);
- системи суспільних відносин у школі;
- особистості вчителя;
- системи учнівського самоврядування (визначення його ефективності).
8. Аналіз результативності індивідуальної виховної роботи:
- з учнями, схильними до девіантної поведінки;
- з обдарованими дітьми.
9. Аналіз роботи з батьками:
- взаємодії;
- проведення батьківських зборів, їхня результативність.
10. Аналіз результатів виховної роботи:
- визначення реального рівня виховання;
- визначення ступеня відповідності реальних результатів і поставлених цілей;
- характеристика динаміки змін рівня вихованості за роками навчання.
11. Додатки: карта здоров’я учнів класу, карта вихованості.
5.Аналіз проведення виховного заходу
      І. Організація:
  • готовність учнів;
  • використання наочності;
  • чіткість, організованість;
  • оформлення приміщення;
  • раціональне використання часу.
ІІ. Зміст:
  • логічність;
  • актуальність теми;
  • глибина висновків;
  • зв’язок із життям учнів.
ІІІ. Методика:
  • характер діалогу;
  • стимулювання учнів до дискусії;
  • можливість відвертого обміну думками;
  • врахування вікових особливостей учнів. 
                            ІV. Психологічна обстановка:
  • поведінка учнів;
  • педагогічний такт;
  • активність, зацікавленість учнів. 
V. Результати:
  • вирішення конкретних завдань. 
          VI. Загальні висновки.
   VII. Рекомендації.

6.Самоаналіз діяльності вчителя
під час підготовки
та проведення виховного заходу
1.Оцінювання педагогічного обгрунтування виховного заходу, доцільність цього проведення та обраної форми.
2.Визначення місця виховного заходу в системі навчально- виховної роботи класу, його зв’язку із навчальною та виховною діяльністю.
3.Оцінювання ступеня досягнення мети заходу.
4.Характеристика учасників заходу, охоплення їх активною діяльністю під час складання плану, підготовки та проведення заходу.
5.Оцінювання результативності виховного заходу, його пізнавальної та виховної цінності.
6.Оцінювання психологічного стану учнів під час підготовки й проведення заходу.
7.Визначення позитивних сторін та недоліків у проведенні заходу.
8.Висновки.

7.Схема аналізу
виховної роботи класним  керівником
1.Стисла характеристика колективу та окремих учнів:
·  загальні відомості про учнів та їхні сім’ї;
·  суспільна та пізнавальна активність;
·   відповідальність за загальну справу;
·   самодисципліна;
·   уміння переборювати труднощі; культура поведінки в школі та поза нею;
· працьовитість;
·  повага до законів, символів держави.
2.     Визначення виховних завдань, які поставлені в минулому році
 ( аналіз причин невиконання тих чи інших з них ).
3.     Аналіз змісту виховання ( які звички, знання, вміння, навички формувалися в учнів ).
4.     Аналіз використовуваних методів 
( власного прикладу, переконання, вимоги, стимулювання, доручення, бесіди, пояснення, ігри, змагання).
5.     Аналіз використовуваних форм виховної роботи 
( класних годин, зборів, екскурсій, колективних творчих справ ).
6.     Аналіз умов виховання:
·санітарно- побутових;
·гігієнічних;
·естетичних;
·природних;
·соціально- культурних.
7.     Аналіз засобів виховання:
· дитячого колективу ( рівень згуртованості, сформованості громадської думки, традиції, наявність лідерів, неформальних груп спілкування );
·системи суспільних відносин у школі;
· особистості вчителя;
· системи учнівського самоврядування ( визначення його ефективності).
8.     Аналіз результативності індивідуальної виховної роботи:
· з учнями, схильними до девіантної поведінки;
· з обдарованими дітьми.
9.     Аналіз роботи з батьками:
·взаємодії;
·проведення батьківських зборів, їхня результативність.
10. Аналіз результатів виховної роботи:
·визначення реального рівня виховання;
·визначення ступеня відповідності реальних результатів і поставлених цілей;
· характеристика динаміки змін рівня вихованості за роками навчання.
11. Аналіз роботи класного керівника з виховної роботи за напрямками (що було заплановано, що виконано, що не виконано, причини невиконання):
     громадянсько-патріотичне виховання;
     морально-етичне виховання;
     екологічне виховання;
     економічне виховання;
     правове виховання;
     превентивне виховання;
     національне виховання;
     художньо-естетичне виховання;
     фізичне виховання та оздоровлення;
     родинно-сімейне виховання.
8.Схема організації роботи класного керівника     з учителями з профілактики проявів адиктивної поведінки
Ø     Вивчення стосунків учителів з учнями.
Ø     Вивчення рівня сформованості професійних педагогічних якостей вчителів.
Ø     Вивчення рівня сформованості специфічних педагогічних якостей вчителів.
Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічного такту у спілкуванні з учнями.
Ø     Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічної принциповості в оцінюванні поведінки, знань, умінь і навичок учнів.
Ø     Вивчення ступеня участі вчителів у профілактичній роботі з л важкими» учнями.
Ø     Анкетування учнів на тему «Ви і Ваші вчителі».
Ø     Анкетування вчителів на тему «Ви і Ваші учні».
Ø     Проведення малої педради «Шляхи удосконалення роботи вчителів з профілактики порушень дисципліни і підвищення успішності учнів» (за матеріалами анкетування).
Ø     Збори учнів та вчителів на тему «Дружні стосунки — одна з найголовніших умов дисципліни та успішного навчання» (за матеріалами анкетування).
Ø     Збори учителів і батьків на тему «Про спільну роботу з профілактики відхилень у поведінці та зниження успішності учнів».
Ø     Обговорення з учителями (колективно або індивідуально) стану успішності учнів та дисципліни на заняттях.
Індивідуальна робота з учителями, що припускаються відхилень від педагогічних вимог у навчально-виховному процесі.
   .Схема організації роботи класного керівника з  колективом учнів класу з профілактики проявів адиктивної поведінки
Ø     Вивчення рівня розвитку класного колективу, стану успішності та дисципліни.
Ø     Вивчення взаємовідносин учнів між собою, з учителями та батьками.
Ø     Вивчення громадської думки, настроїв та традицій класного колективу.
Ø     Вивчення ступеня впливу на учнів неформальних лідерів та мікрогруп.
Ø     Вивчення ступеня впливу на учнів формального активу класу.
Ø     Вивчення індивідуальних психологічних якостей «важких» учнів.
Ø     Анкетування учнів на теми «Ваш клас», «Ви і Ваші вчителі», Ви і Ваші батьки».
Ø     Анкетування учнів з відхиленнями у поведінці на тему «Важкий підліток».
Ø     Класні збори на тему «Морально-психологічний клімат у колективі та шляхи його оздоровлення» (за матеріалами анкетування).
Ø     Збори учнів з батьками, учителями на тему «Наші взаємини. та їх вплив на успішність і поведінку учнів» (за матеріалами анкетування).
Ø     Засідання активу класу на гему «Про роль активу класу в профілактиці відхилень у поведінці учнів».
Ø     Здійснення активних форм роботи (диспутів, вікторин, літературних і тематичних вечорів, дискусій та ін), спрямованих на формування в учнів рис загальнолюдської моралі.
Ø     Проведення індивідуальної профілактичної-роботи з учнями, що мають відхилення у поведінці, з неформальними лідерами та членами мікрогруп.

Немає коментарів:

Дописати коментар